irpin.at.ua
Сб, 27.04.2024, 09:36
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гость | RSS

Меню сайту

Categories
Бізнес [13]
новини бізнесу
Економіка [51]
Новини економіки
Спорт [30]
Новини спорту
Політика [84]
Новини політичного життя
Новини Приірпіння [119]
Цікаво!!! [57]
Досьє Ірпінчан [14]
Досьє Українців [6]
Досьє [7]
Нерухомість [6]
Освіта [4]
Культура [18]
Тут все, що стосуєтья подій в світі культури, причому не тільки Ірпеня, а в Ойкумені

Mini chat
100

Counter

ЗАТВЕРДЖЕНИЙ
на сесії Гостомельської селищної ради
№ 865-46- IV від «28» липня 2005р.


СТАТУТ
територіальної громади селища Гостомель Київської області

Територіальна
громада селища Гостомель Ірпінського регіону є основним носієм функцій
і повноважень місцевого самоврядування, які нею здійснюються як
безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.
Територіальна
громада Гостомель складається з громадян України, які постійно
проживають у межах селища та добровільно об'єднались в одну
територіальну громаду, які діють як суб'єкти права власності та на
підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» можуть
утворити відповідні органи місцевого самоврядування.
Членами
територіальної громади є також громадяни інших країн та особи без
громадянства, які протягом останніх 5 років проживають на території
селища.

ПРЕАМБУЛА

Ми, депутати
Гостомельської селищної ради IV скликання, діючи від імені та в
інтересах територіальної громади селища Гостомель, об'єднані єдиною
долею та розуміючи свою відповідальність за долю селища перед
сьогоденням та майбутнім, реалізуючи право кожної людини на гідні умови
життя, безпечне довкілля, вільний розвиток особистості, поважаючи
пам'ять наших предків, бажаючи зберегти і далі розвивати духовний,
культурний, науковий, промисловий потенціал селища, забезпечити його
процвітання та благоденство, приймаємо цей Статут.
Цей Статут,
відповідно до Конституції і законів України, закріплює систему
місцевого самоврядування селища Гостомель, форми та порядок здійснення
місцевого самоврядування територіальною громадою селища Гостомель,
функції і повноваження органів та посадових осіб місцевого
самоврядування селища Гостомель, статус органів самоорганізації
населення.
Місцеве самоврядування в селищі Гостомель (надані для
мети цього Статуту використовується - місцеве самоврядування) - це
визнане та гарантоване державою право та реальна знатність
територіальної громади селища самостійно або під відповідальність
органів та посадових осіб селищного самоврядування вирішувати питання
селищного значення в межах Конституції і законів України.
Селищне самоврядування здійснюється територіальною громадою безпосередньо або органами місцевого самоврядування.
РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Глава І.І ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА СЕЛИЩА
Стаття
1.1.1. За переказами, Гостомель існує з найдавніших часів і колись мав
назву Остромир. Але перша письмова згадка про Гостомель датується саме
1494 роком, коли великий князь литовський Олександр відібрав
гостомельский маєток від Сеньки Володкевича і віддав князю Івану
Глинському.
1614 року польський король Сигізмунд III надав Гостомелю
так зване Магдебурзьке право, що передбачало певне самоврядування і
дозволило проводити щороку два ярмарки.
Під час
національно-визвольної війни українського народу під проводом Богдана
Хмельницького Гостомель стає козацьким сотенним містечком Київського
полку.
Значною віхою в історії Гостомеля стало відкриття в 1912 році склозаводу, який понині є найбільшим підприємством селища.
З
початком Великої Вітчизняної війни у Гостомелі зводяться захисні
укріплення поблизу Мощунського лісу, де проходила лінія оборони Києва.
19
серпня 1941 року Гостомель був окупований фашистами і тільки в
листопаді 1943 року бійці 109-го Стрілецького полку 74-ої Стрілецької
дивізії назавжди звільнили Гостомель від ворога.
В боях за
визволення Гостомеля брало участь місцеве населення. В роки
гітлерівської окупації в селищі діяла підпільна комсомольська
організація на чолі з Г.П. Красноштан. До її складу входили М.П.
Кохдянова, СІ. Шульга, М.П. Шульга, О.С. Соболь, А.А. Бразін, а також
О.Є. Забарило, В.П. Забарило, які загинули від рук ворога.
В
Гостомелі народився доктор біологічних наук, професор М.С. Шульга, жив
і організував місцевий колгосп М.І. Марченко потім доктор історичних
наук, професор. На початку 70-х років XIX століття М.В. Лисенко записав
тут цикл весільних пісень, що є класичним зразком цього жанру.
Гостомель
- селище міського типу підпорядковане Ірпінській міській раді,
розташоване біля річки Ірпінь за 7 км. від залізничної станції Ірпінь,
на автомагістралі Київ-Ковель. Населення селища становить 12514
чоловік, площа земель селищної ради нараховує 3799,2 га, з яких 1565,5
га земель населеного пункту.
Селище Гостомель має свій герб, основою
зображення є символ замку на блакитному тлі, показаний в рості (замок
зруйновано), який вінчає башня православної церкви побудованої в 1770
році. Замок із церквою та валами, що було оплотом населення знаходяться
на півострові створеному річками Ірпінь і Рокач та одночасно
знаходяться в колисці тятива, якої (одночасно символізуючи злітну
смугу) відходить від символічної птиці, що розправила крила, вінцем
якої є крапля рідкого скла - емблема Гостомельського склозаводу, символ
чоловічого та жіночого початку, символ успіху. В нижній частині герба
зелене тло - символ зеленого поясу селища.
Глава 1.2. ПРАВОВА ОСНОВА СТАТУТУ
Статут
територіальної громади - систематизоване зведення принципів, норм та
правил, що встановлюють порядок та процедуру здійснення місцевого
самоврядування відносин територіальної громади з державою та іншими
суб'єктами права.
Статут територіальної громади селища Гостомель має
найвищу юридичну силу відносно актів, які приймають в системі місцевого
самоврядування за винятком рішень, прийнятих місцевим референдумом.
Дія
Статуту поширюється на всю територію селища та на територію, що
знаходиться поза його межами, але які у відповідності з законодавством
відчужені від потреб територіальної громади.
Статут відповідає
положенням Конституції України, Європейській хартії про місцеве
самоврядування, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»
та іншим Законам України, Указам Президента України та постановам
Кабінету Міністрів України.
У разі невідповідності окремих статей
Статуту територіальної громади, діють норми Конституції, Європейської
хартії та Закони України, Укази Президента України та постанови
Кабінету Міністрів України, як акти більш високої юридичної сили.
Органи
місцевого самоврядування відстоюють інтереси територіальної громади
усіма доступними засобами аж до звернення до суду, якщо державні органи
або посадові особи обмежують самостійність територіальної громади,
гарантовану Конституцією України, Європейською хартією про місцеве
самоврядування, Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні".
1.2.1.
Статут видається, розповсюджується і вивчається у всіх підрозділах
селищної ради. Всі посадові особи селищної ради проходять іспити на
предмет знання Статуту територіальної громади селища Гостомель.
З
метою ознайомлення населення зі Статутом, його повний текст видається у
вигляді брошури, тиражем, що задовольняє громаду селища. Селищна рада
приймає рішення про постійне доведення Статуту до населення, яке
передбачає:
1) вивчення Статуту в загальноосвітніх школах селища, на окремих
уроках правознавства та історії України;
2) роз'яснення положень Статуту у місцевих ЗМІ.
Впровадження таких заходів узгоджується із відповідними відомствами.
1.2.2.
Офіційне тлумачення положень Статуту може давати лише селищна рада.
Рішення селищної ради про внесення змін і доповнень до Статуту
приймається 2/3 голосів депутатів від загального складу ради.
Підставою для внесення змін та доповнень до Статуту є підготовлені відповідним чином:
1) звернення селищного голови;
2) звернення постійних комісій ради;
3) звернення третини депутатів від загального складу ради.
Пропозиції
щодо змін та уточнень Статуту можуть розроблятись і вноситись до
селищної ради об'єднаннями громадян, окремими жителями.
Глава 1.3. ВЗАЄМОВІДНОСИНИ ОРГАНІВ ТА ПОСАДОВИХ ОСІБ МІСЬКОГО
САМОВРЯДУВАННЯ З ОРГАНАМИ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ, УСТАНОВАМИ,
ПІДПРИЄМСТВАМИ ТА ОРГАНІЗАЦІЯМИ
Стаття
1.3.1. Органи та посадові особи у взаємозв'язках є органами державної
влади діють у межах повноважень, передбачених Конституцією та законами
України, на засадах співробітництва та взаємодопомоги з метою
забезпечення здійснення завдань соціально-економічного та культурного
розвитку селища і реалізації в селищі функцій виконавчої влади.
Органи
і посадові особи місцевого самоврядування підконтрольні з питань
здійснення ними наданих законом окремих повноважень органів виконавчої
влади відповідним органам виконавчої влади.
Стаття 1.3.2. Органи і
посадові особи місцевого самоврядування сприяють міським органам
судової влади і прокуратури в їх діяльності, надають, у передбачених
законодавством випадках, допомогу в здійсненні їх функцій.
Стаття
1.3.3. Взаємовідносини органів і посадових осіб місцевого
самоврядування з підприємствами, установами і організаціями, що
перебувають на території селища, базуються на дотриманні визначених
формою власності підприємств і організацій, джерелами фінансування і
характером їх діяльності.
Підприємства, установи і організації, які
перебувають у комунальній власності селища, підпорядковані, підзвітні і
підконтрольні органам місцевого самоврядування.
Відповідні органи та посадові особи місцевого самоврядування:
-
утворюють, реорганізують і ліквідують комунальні підприємства, установи
і організації селища в порядку, визначеному чинним законодавством;
- призначають та звільняють з посади "їх керівників;
- затверджують Статути комунальних підприємств, установ і організацій;
- встановлюють у порядку і в межах, визначених законодавством, ціни, тарифи на
продукцію і послуги комунальних підприємств;
- приймають, відповідно до закону, рішення про відчуження об'єктів комунальної
власності;
- контролюють ефективність і законність використання майна в порядку,
визначеному чинним законодавством.
З
підприємствами, установами і організаціями, які не перебувають у
комунальній власності селища, органи і посадові особи місцевого
самоврядування будують свої взаємини на договірній та податковій основі.
На цій основі можуть прийматись рішення:
- надання фінансової допомоги, а також пільг на податки, які надходять до селищного бюджету;
- згоди на зміну функціонального призначення об'єктів соціальної сфери, якими управляють ці підприємства, установи, організації$
-
встановлення норм та правил господарської діяльності з питань
екологічної безпеки, соціально-економічного і культурного розвитку
селища;
- розміщення замовлень та проведення робіт по благоустрою
селища, обслуговування населення, будівництва та ремонту житла, не
житлових будинків, виконання інших робіт за рахунок селища або
залучених коштів підприємств, установ та організацій.
РОЗДІЛ 2. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ОСНОВИ МІСЦЕВОГО
САМОВРЯДУВАННЯ
Глава 2.1. ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ І ФУНКЦІОНУВАННЯ СИСТЕМИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ.
Стаття
2.1.1. Система місцевого самоврядування відповідно до Конституції
України, Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" та цього
Статуту складається з:
- селищної територіальної громади;
- селищної ради - представницького органу місцевого самоврядування;
- селищного голови; органів самоорганізації населення.
Стаття
2.1.2. Розмежування повноважень між елементами системи місцевого
самоврядування здійснюється відповідно до Закону України „Про місцеве
самоврядування в Україні" та цього Статуту.
Глава 2.2. ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА СЕЛИЩА
Стаття 2.2.1. Територіальною громадою селища є сукупність усіх жителів, які мешкають на території селища Гостомель.
Селищна громада є єдиним повноважним господарем комунального майна, селищного бюджету.
Селищна
громада шляхом вільного волевиявлення в порядку, встановленому
законодавством, обирає селищну раду та селищного голову і доручає їм
організацію суспільної частки своєї життєдіяльності, створення умов
економічного, екологічного, соціально-культурного розвитку селища.
Селищна
рада і селищний голова, які обрані селищною громадою, є повноваженими
суб'єктами самоврядування і діють згідно потреб та інтересів жителів
селища і звітують перед ними відповідно до чинного законодавства та
цього Статуту.
Стаття 2.2.2. Члени селищної громади - громадяни
України, які досягли 18-ти річного віку та не визнані судом
недієздатними, є активними суб'єктами місцевого самоврядування, можуть
бути обраними або призначеними до органів місцевого самоврядування або
їх посадовими особами, брати участь в селищних референдумах, зборах
громадян за місцем проживання та користуватись іншими, передбаченими
Конституцією України, Законами України та цим Статутом правами на
участь у здійсненні місцевого самоврядування.
Стаття 2.2.3. Для
відзначення жителів, громадян України та інших держав, які мають
видатні заслуги перед селищною громадою, зробили особистий внесок у
соціально-економічний розвиток селища, примноження цінностей селища,
зміцнення місцевого самоврядування і місцевої демократії, засновані
селищні відзнаки.
У залежності від заслуг перед селищем та
відповідно до положень про селищні відзнаки, за рішенням селищної ради,
громадяни України та інших держав можуть бути нагороджені однією або
кількома із таких відзнак:
- Звання Почесного громадянина селища Гостомель;
- Подяка селищної ради;
- Почесні грамоти і Дипломи;
- Фахові почесні звання;
- Премії і цінні подарунки.
Положення
про відзнаки і почесні звання приймає селищна рада. Стаття 2.2.4.
Жителі селища Гостомель здійснюють своє право на місцеве самоврядування
безпосередньо, або через органи місцевого самоврядування.
Формами безпосередньої участі громадян у здійсненні місцевого самоврядування є:
- референдум;
- селищні вибори;
- загальні збори;
- колективні та індивідуальні звернення жителів селища до органів і посадових
осіб місцевого самоврядування;
- участь у роботі самоорганізації населення, інші, не заборонені законом форми.
Глава 2.3. СЕЛИЩНИЙ РЕФЕРЕНДУМ
Стаття
2.3.1. Селищний референдум у селищі - реалізація права на безпосереднє
здійснення самоврядування, прийняття шляхом загального голосування
рішень з питань, віднесених до місцевого самоврядування.
Не можуть
бути внесені на референдум питання про бюджет селища, скасування
податків, питання, віднесені Законом до відання органів державної
влади, суду і прокуратури.
Порядок підготовки та проведення
селищного референдуму визначається Законами України, які мають виборче
право, зібраних у двотижневий термін для одержання підписних листів
ініціативною групою.
Стаття 2.3.4. Із найбільш важливих питань
селищного життя і для врахування позиції населення селищний голова і
селищна рада можуть проводити селищні консультативні референдуми та
соціологічні опитування, наслідки яких не мають обов'язкового характеру.
Стаття
2.3.5. Рішення селищного референдуму та результати голосування
оприлюднюються селищним головою, протягом десяти днів, після його
проведення, після чого воно набуває чинності.
Глава 2.4. СЕЛИЩНІ ВИБОРИ.
Стаття
2.4.1. Селищні вибори - це обрання депутатів селищної ради та селищного
голови, шляхом голосування жителів селища - активних суб'єктів
місцевого самоврядування, у відповідності з діючим законодавством.
Стаття
2.4.2. Селищні вибори є вільними і відбуваються на основі гарантованого
Конституцією України та Законом загального, рівного і прямого виборчого
права, шляхом таємного голосування.
Глава 2.5. ЗАГАЛЬНІ ЗБОРИ ГРОМАДЯН ЗА МІСЦЕМ ПРОЖИВАННЯ.
Стаття 2.5.1. Загальні збори громадян за місцем проживання скликаються по будинках, вулицях, житлових комплексах з метою:
обговорення
питань селищного значення, питань, які мають важливе значення для
відповідної внутрішньо селищної територіальної громади; обрання органів
самоорганізації населення;
- заслуховування повідомлень та звітів про роботу органів посадових осіб селищного самоврядування;
- прийняття рішення про місцеві податки, про добровільні та
благодійницькі внески жителів селища — членів відповідної
внутрішньо
селищної територіальної громади і юридичних осіб, розташованих на
території селища, з метою створення цільових фондів територіальної
громади або органів самоорганізації населення для громадських потреб.
Стаття
2.5.2. У роботі загальних зборів, за місцем проживання, мають право
брати участь жителі селища - активні суб'єкти місцевого самоврядування,
які проживають на відповідній території, можуть брати участь народні
депутати України, селищний голова, депутати обласної та селищної рад,
посадові особи органів місцевого самоврядування, представники органів
державної влади, об'єднань громад.
Стаття 2.5.3. Загальні збори
громадян можуть скликатись селищним головою, селищною радою, її
виконавчим комітетом, відповідним органом самоорганізації населення та
за пропозицією, не менш як однієї третини від загальної кількості
громадян, які проживають на відповідній території. Рішення про
скликання зборів оприлюднюється не пізніше як за 7 днів до їх
проведення, із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань,
що передбачаються на їх обговорення.
Стаття 2.5.4. Загальні збори є
правомочними за умови присутності на них не менше половини громадян -
членів відповідної внутрішньо селищної територіальної громади. Загальні
збори проводить селищний голова, керівник органу самоорганізації
населення, або особа, визначена органом, який скликав загальні збори
громадян. Для ведення протоколу загальних зборів обирається секретар.
Стаття
2.5.5. Загальні збори громадян приймають рішення з питань, які
розглядаються відкритим чи таємним голосуванням, більшістю голосів, від
загальної кількості присутніх.
Стаття 2.5.6. Рішення загальних
зборів є обов'язковими для органів самоорганізації населення,
враховуються органами і посадовими особами місцевого самоврядування,
керівниками підприємств, установ і організацій, маючи рекомендаційний
характер.
Глава 2.6. КОЛЕКТИВНІ ТА ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗВЕРНЕННЯ ЖИТЕЛІВ СЕЛИЩА ДО ОРГАНІВ І ПОСАДОВИХ ОСІБ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Стаття
2.6.1. Жителі селища, незалежно від їх віку та громадянства, мають
право направляти колективні та індивідуальні звернення до органів і
посадових осіб місцевого самовря¬дування, особисто звертатись до
органів місцевого самоврядування, органів самоорганізації населення та
до їх посадових і службових осіб з питань, віднесених до відання
місцевого самоврядування.
Стаття 2.6.2. Колективними вважаються ті
звернення до органів і посадових осіб місцевого самоврядування, що
підписані не менше як п'ятьма жителями селища. Колективні звернення, з
кількістю підписів більше п'ятдесяти, розглядаються органами і
посадовими особами місцевого самоврядування у першочерговому порядку.
Глава 2.7. ГРОМАДСЬКІ СЛУХАННЯ
Стаття
2.7.1. Жителі селища мають право брати участь у громадських слуханнях
-зустрічатись з депутатами та посадовими особами органів місцевого
самоврядування.
На громадських слуханнях:
- заслуховуються доповіді, інформації про роботу селищного голови,
селищної ради, постійних комісій селищної ради, депутатів,
виконавчих органів селищної ради та посадових осіб, органів самоорганізації населення;
-
обговорюються проекти рішень селищної ради та її виконавчого комітету з
метою внесення пропозицій щодо питань місцевого значення, які належать
до відання місцевого самоврядування.
Стаття 2.7.2. Громадські
слухання проводяться з ініціативи селищного голови, депутатів селищної
ради або постійних комісій, органів самоорганізації населення та з
ініціативи жителів селища, за наявності колективного звернення, яке має
не менш як п'ятсот підписів.
Стаття 2.7.3. За результатами
громадського слухання можуть вноситися пропозиції. Пропозиції
вважаються внесеними, якщо за них проголосувало більше половини жителів
селища, які взяли участь у громадських слуханнях.
Про результати громадського слухання секретар селищної ради інформує жителів селища в десятиденний термін.
Стаття
2.7.4. Порядок скликання та проведення громадських слухань визначаються
„Положенням про громадські слухання в селищі Гостомель", яке
затверджується рішенням селищної ради.
Глава 2.8. МІСЦЕВІ ІНІЦІАТИВИ
Стаття
2.8.1. Жителі селища мають право ініціювати розгляд селищним головою,
селищною радою, іншими органами місцевого самоврядування будь-якого
питання, віднесеного Конституцією і Законами України до відання
місцевого самоврядування.
Суб'єктами права місцевої ініціативи можуть бути:
- гурт селищної громади(чисельність не менше 20 чоловік);
- селищний осередок політичної партії чи громадської організації, зареєстрованої Міністерством юстиції України;
- трудовий колектив підприємства, організації та установи, незалежно від форм власності.
Стаття
2.8.2. Правотворча ініціатива передбачає для суб'єктів права селищної
ініціативи внесення до селищної ради проекту нормативно-правового Акту
з питань, віднесених до відання ради.
Проекти нормативно-правових
Актів, внесених у порядку місцевої ініціативи, які підтримані підписами
не менш як десяти відсотків жителів селища - активних суб'єктів
місцевого самоврядування, підлягають оприлюдненню та першочерговому
розгляду на сесії селищної ради.
Стаття 2.8.3. Розгляд проекту
нормативно-правового Акту, внесеного в порядку місцевої ініціативи,
здійснюється на відкритому пленарному засіданні з обов'язковою участю
ініціаторів проекту.
Стаття 2.8.4. Рішення, прийняті органами і
посадовими особами з питань, ініційованих в порядку місцевої
ініціативи, підлягають оприлюдненню.
Глава 2.9. УЧАСТЬ У РОБОТІ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ ТА РОБОТА НА ВИБОРНИХ ПОСАДАХ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Стаття 2.9.1. Жителі селища мають право бути присутніми на відкритих засіданнях селищної ради.
У
разі неможливості забезпечити відвідання жителями селища сесії селищної
ради у залі засідань селищної ради секретар ради повинен вирішити
питання про проведення відкритого засідання селищної ради в іншому
приміщенні.
Відмова жителям селища у відвіданні сесії селищної ради,
яка не пов'язана з організаційними чи технічними причинами, повинна
бути оформлена у письмовій формі і може бути підставою для порушення
питання про недовіру до секретаря ради.
Стаття 2.9.2. Жителі селища
мають право, без будь-яких обмежень, бути присутні і виступати на
громадських слуханнях, що проводяться постійними комісіями селищної
ради, у зв'язку з розробкою проектів селищного бюджету та програм
соціально-економічного і культурного розвитку, проектів рішень ради з
питань, які викликають суттєвий громадський інтерес.
При обговоренні цих питань жителям селища забезпечується можливість вільно висловлювати свою позицію і вносити пропозиції.
Стаття
2.9.3. Жителі селища мають право брати участь у засіданнях виконавчого
комітету при розгляді питань, пов'язаних із реалізацією їх
конституційних прав, забезпечення яких віднесено до відання місцевого
самоврядування.
Стаття 2.9.4. Жителі селища мають право працювати на
посадах селищного самоврядування. На вакантні посади (крім виборних) в
системі місцевого самоврядування посадовці призначаються селищним
головою на конкурсній основі, за висновками конкурсної комісії селищної
ради та постійних депутатських комісій і затверджуються радою.
Глава 2.10. ІНШІ ФОРМИ УЧАСТІ ЖИТЕЛІВ СЕЛИЩА У ЗДІЙСНЕННІ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Стаття 2.10.1 Перелік форм участі жителів селища у здійсненні місцевого самоврядування, визначений цим статутом, не є вичерпним.
Органи
та посадові особи місцевого самоврядування сприяють становленню форм
участі жителів селища у здійсненні місцевого самоврядування.
Стаття
2.10.2. Крім передбачених главами 2.3. - 2.9. цього Статуту, можуть
бути використані такі форми участі жителів селища у здійсненні
місцевого самоврядування:
- членство в комісіях, які утворюються на
громадських засадах при органах і посадових особах місцевого
самоврядування (перелік цих комісій визначається рішенням селищної
ради, а Положення про комісії затверджується Рішенням селищної ради);
-
участь у роботі громадських рад, що утворюються при селищній раді з
метою вивчення потреб окремих категорій жителів селища та існуючої
практики надання їм соціальних послуг у системі селищного
самоврядування, залучення їх до здійснення місцевого самоврядування (за
Рішенням селищної ради при ній можуть бути утворені ради пенсіонерів,
інвалідів, багатодітних сімей, тощо). Положення про ці ради
розробляються виконавчим комітетом селищної ради та затверджується
рішенням селищної ради;
- участь у проведенні громадських експертиз
проектів рішень селищної ради з питань, що мають суттєве значення для
громади, визначають основні напрямки соціально-економічного та
культурного розвитку селища;
- виконання громадських робіт з благоустрою території селища;
- надання послуг соціально незахищеним жителям селища;
- надання матеріальної і фінансової допомоги у формі добровільних пожертв,
внесків
до благодійних фондів, що утворюються органами місцевого
самоврядування, внесків до благодійних фондів, утворених з метою
надання допомоги соціально незахищеним жителям селища або з
метою сприяння культурному і духовному розвитку.
РОЗДІЛ III. ОРГАНИ І ПОСАДОВІ ОСОБИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Глава 3.1. ЗАГАЛЬНІ ЗАСАДИ ПОБУДОВИ СИСТЕМИ ОРГАНІВ МІСЦЕВОГО
САМОВРЯДУВАННЯ
Стаття 3.1.1. Системи органів та посадових осіб місцевого самоврядування складають:
представницький орган місцевого самоврядування - селищна рада; селищний голова;
виконавчі органи місцевого самоврядування - виконавчий комітет, відділи виконкому.

Стаття
3.1.2. Селищний голова, селищна рада та її виконавчі органи здійснюють
свою діяльність з реалізації функцій місцевого самоврядування за
дорученнями громади, від її імені та в її інтересах.
Виконавчий комітет селищної ради здійснює делеговані йому повноваження органів виконавчої влади.
Стаття
3.1.3. Діяльність органів місцевого самоврядування базується на засадах
законності, гласності, пріоритету прав і свобод людини.
Стаття
3.1.3. Діяльність органів місцевого самоврядування базується на засадах
законності, гласності, пріоритету прав і свободи людини,
підконтрольності та підзвітності перед селищною громадою, розподілу
повноважень представницької та виконавчої гілок селищної влади,
професіоналізму та компетентності посадових осіб місцевого
самоврядування.
Глава 3.2. СЕЛИЩНА РАДА
Стаття 3.2.1. Селищна
рада є представницьким органом місцевого самоврядування -єдиним органом
представницької влади громади - формується шляхом вільних виборів.
Порядок
призначення, організації і проведення виборів депутатів селищної ради
визначаються Конституцією і Законами України, цим Статутом.
Стаття
3.2.2. Загальний склад селищної ради визначається селищною радою
відповідно до Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні"
рішенням, яке приймається перед кожними черговими виборами депутатів
селищної ради. До складу селищної ради входять депутати, які обираються
жителями селища на основі загального, рівного, прямого виборчого права,
шляхом таємного голосування, терміном начотири роки.
Крім депутатів, до складу селищної ради входить, за посадою, селищний голова.
Стаття
3.2.3. Депутат селищної ради - особа, яка набуває свої повноваження в
результаті обрання його до ради на основі загального, рівного і прямого
виборчого права при таємному голосуванні.
Депутат селищної ради не
може мати іншого представницького мандата. Депутат селищної ради не
може обіймати ні якої іншої посади в системі місцевого самоврядування,
крім посади секретаря ради.
Повноваження депутатів селищної ради
починаються з моменту офіційного оприлюднення територіальною виборчою
комісією результатів виборів депутатів селищної ради. На першій сесії
селищної ради нового скликання депутати селищної ради приймають присягу
— такого змісту:
„Я, приступаю до виконання депутатських повноважень
і урочисто присягаю дотримуватись Конституції і Законів України,
нормативних актів місцевого самоврядування, сумлінно виконувати свої
обов'язки, захищати інтереси виборців свого округу, територіальної
громади селища".
Особи, які відмовилися скласти присягу у
встановлений селищною радою термін, за рішенням селищної ради
позбавляються права брати участь в обговоренні питань, які
розглядаються радою.
Повноваження депутатів селищної ради
припиняються одночасно із припиненням повноважень селищної ради у
випадках, передбачених Законом.
Повноваження депутата селищної ради за рішенням ради припиняються достроково у разі:
- складення повноважень за особистою заявою;
- припинення громадянства України;
- виїзду на постійне місце проживання за межі регіону(району);
- визнання його судом недієздатним, померлим, або безвісно відсутнім;
- набрання незаконної сили обвинувального вироку щодо нього;
- смерті депутата.
У
разі відмови депутата селищної ради скласти присягу або брати участь у
роботі селищної ради протягом одного року рада може звернутися до суду
із проханням вирішити питання про дострокове припинення його
депутатських повноважень у судовому порядку.
Депутат селищної ради не рідше одного разу на рік звітує перед своїми виборцями на громадських слуханнях.
Стаття
3.2.4. Основною організаційною формою роботи селищної ради є її сесія,
яка складається з пленарних засідань селищної ради, засідань постійних
та інших комісій ради.
Сесія селищної ради є правомочною, якщо в її
пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від
загального складу ради.
Порядок скликання чергових та позачергових
сесії селищної ради визначається Законом та регламентом селищної ради,
який приймається рішенням селищної ради.
Регламентом селищної ради
визначаються порядок підготовки і розгляду на сесіях селищної ради
питань порядку денного, порядок і процедура прийняття рішень селищної
ради.
Пленарні засідання селищної ради проводяться в залі засідань селищної ради, а в разі необхідності - в іншому приміщенні селища.
На сесіях селищної ради головує селищний голова, за його відсутності - секретар селищної ради.
На
сесіях селищна рада розглядає найважливіші питання, віднесені до
відання місцевого самоврядування, за винятком питань, які у
відповідності з принципом розподілу влади віднесені до відання
селищного голови і виконавчих органів селищної ради.
Пропозиції до
порядку денного сесії селищної ради можуть вноситись селищним головою,
депутатами селищної ради, виконавчим комітетом селищної ради,
загальними зборами громадян та суб'єктами права місцевої ініціативи.
Сесії селищної ради проводяться гласно. На сесії мають право бути
присутні жителі селища, представники засобів масової інформації,
політичних партій і громадських організацій. Селищна рада має право, у
разі необхідності, прийняти рішення про проведення закритого пленарного
засідання.
Рішення селищної ради приймаються відкритим або таємним
голосуванням. Рішення, прийняті на сесії, підписує селищний голова та
секретар ради.
Загальнообов'язкові рішення селищної ради, які
стосуються всієї територіальної громади селища, оприлюднюються у
друкованих ЗМІ, засновником або співзасновником яких є селищна рада.
Стаття
3.2.5. Строк повноважень селищної ради чотири роки. Селищна рада є
повноважною за умови обрання не менш як двох третин депутатів від
встановленого радою складу.
Повноваження селищної ради починаються з
моменту офіційного повідомлення територіальною виборчою комісією про
обрання необхідної кількості депутатів.
Повноваження селищної ради
припиняється в день офіційного оголошення територіальною виборчою
комісією про обрання селищної ради нового скликання. Підстави і порядок
дострокового припинення повноважень селищної ради визначається діючим
законодавством.
Глава 3.3. ПОСТІЙНІ КОМІСІЇ
Стаття
3.3.1. Постійні комісії селищної ради є постійно діючими робочими
органами ради, які обираються з числа депутатів ради на термін її
повноважень для вивчення попереднього розгляду і підготовки питань, які
віднесені до відання ради, її виконавчих органів.
Постійна комісія
для вивчення питань, віднесених до її відання може створювати
підготовчі комісії і робочі групи із залученням представників
громадськості, вчених і спеціалістів.
За результатами вивчення і
розгляду питань постійна комісія більшістю голосів від її загального
складу приймає висновки і рекомендації.
Рекомендації постійних комісій підлягають обов'язковому розгляду органами і організаціями, яким вони адресовані.
Постійні комісії є підзвітними та відповідальними перед селищною радою.
Перелік,
функціональна спрямованість і порядок організації роботи постійних
комісій визначаються регламентом селищної ради та „Положенням про
постійні комісії", яке затверджується селищною радою.
Стаття 3.3.2.
Депутати селищної ради можуть об'єднуватись на основі їх взаємної згоди
у депутатські групи, фракції, клуби та інші добровільні громадські
об'єднання, які утворюються на постійний чи тимчасовій основі.
Депутатські
об'єднання формуються за територіальними виборчим або партійними
принципом за умови, що до складу кожного з них входить не менш, як три
депутати.
Депутат може входити до складу не більше двох депутатських об'єднань.
Порядок
утворення та реєстрації депутатських об'єднань, їх повноваження та
гарантії діяльності визначаються регламентом селищної ради.
Стаття
3.3.3. Посадовою особою селищної ради, яка відповідає за організацію її
роботи і працює в раді на постійній основі, є секретар ради.
Секретар
ради обирається селищною радою за пропозицією селищного голови з числа
її депутатів на термін повноважень ради відкритим або таємним
голосуванням більшістю голосів від загального складу ради. Повноваження
секретаря ради можуть бути достроково припинено рішенням ради.
Глава 3.4. СЕЛИЩНИЙ ГОЛОВА
Стаття
3.4.1. Селищний голова є головною посадовою особою територіальної
громади селища та за посадою, очолює виконавчий комітет селищної ради і
головує на засіданні селищної ради.
Селищний голова обирається
ж
Форма входу

Пошук

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Друзі сайту

Архів записів

Copyright MyCorp © 2024